Kaasamine

2024-2025 õ.-a toimusid kuus õpetajalt-õpetajale kohvikut, mis olid mõeldud 5.-9. klasside juhatajatele.  

Esmalt kontekstist ja taustast, mille raames kohvikute algatus tekkis. Alguses toimus sügisel õpetajate seas uurimus, mis keskendus klassijuhataja tundidele ja järgnevatele küsimustele: milline on tundide ülesehitus, mis võtteid/mudeleid kasutatakse; mis on mured ja mis hästi, eduelamused/ressurssid; mis on vajadused, millest tuntakse puudust. Rõhuasetus sellel, mis õpetaja saab teha, et toetada õpilaste sotsiaalseid oskusi. Ennetusele lähenesime kui jõustamisele, pidades oluliseks kaasamist, mis lähtub sellest, et tihti kogukond teab hästi, mis on mured ja ka seda, mis võiks olla lahendused. Seetõttu kaasasimegi õpetajaid, et uurida, mis on nende arvates probleemid, eduelasmused ja olulised kohad on. Klassijuhatajat peame oluliseks partneriks klassis portsesside mõjutamisel, loomulikult koostöös teiste õpetajate ja spetsialistidega. Mõtestasime ka laiemalt, mis tegevusi ennetusvaldkonnas TKGs tehakse. Need on näiteks: Vepa, huvitunnid, inimeseõpetuse tunnid, Roheline kool, Liikuma kutsuv kool, projektipäevad, õpilaskogunemised, TKG Fest, uuest õppeaastast ka KiVa jpt. Koolis on seega ka mitmeid meetmeid toimimas ja muutused sõltuvad kõigist osapooltest ja rakendamisest (õpetajad, õpilased, juhid, tugimeeskond). Kohvikute teemad: kokkuvõte õpetajate uurimusest ja ennetustegevustest; ühise ideepanga koostamine sotsiaalsete teemade käsitlemiseks tundides, õppekäikude ja külaliste ettepanekud. Igas kohvikus kuulsime ühe õpetaja klassijuhatamise kogemusest ja eri meetoditest.